неделя, 2 юни 2013 г.

Покупка на жилище или под наем?

           Да закупя жилище или да живея по наем? Кой от двата пътя да поема? Това е въпросът, който ме вълнуваше последните няколко месеца. Прочетох толкова много информация в нета, че накрая бях по-объркан от началото. Всички в България разбираме от всичко и си имаме мнение за всичко. Затова аз ще разкажа за пътя, който избрах и как съм стигнал до решението, а всеки сам да реши за себе си.
          Работя във фирма, която се намира в центъра на София, дълго време живях в централната част на София под наем. Наемът ми беше 500лв на месец за двустан апартамент. Не е малко, но стигах до роботното си място за 10 минути. Аз съм практичен човек и всяка минута за мен е важна. Започнах да проучвам пазара за изгодно жилище, за което ще плащам до 500 лева на месец и ще стигам бързо до работа. Изчислих, че ако жилището ми струва до 50000 евро, ще плащам по 600 лева на месец вноска, което ме устройваше. Плюс това имах и спестявания за част от обзавеждането. Започна проучването и първите проблеми. В този портал има стотици имоти на желаната цена. Може и да е само при мен, но ходих на поне 20 огледа и се оказа, че или имотът не е този, който е представен в обявата или цената е различна, или е измама. Бях вдигнал ръце, но ми казаха за "Remax" - Бълагрия. Порових, в сайта им имаше много малко имоти, свързах се с техен брокер. Името й е Маргарита Димитрова. Срещата ни в офиса им на бул. България протече за 30 минути. Тя просто ми задаваше въпроси. Тук разбрах, че хубавите апартаменти не са толкова много, колкото си мислех. Помоли ме да изчакам. Е аз не послушах и продължих да си ровя и да се разочаровам. Случваше ми се да ходя на оглед на апартамент, който е продаден преди месеци. Бях се отчаял и тогава ми се обади Маргарита. Покани ме на оглед на апартамент в кв. "Манастирски Ливади" на ул. "Пирин". Мнението ми за този квартал не беше много добро. От информацията в нета четох, няма канализация, трудно се паркира, въздухът е мръсен. Но отидох на огледа. Улица "Пирин" е  разкошна, като изключим задръстванията. Но пък офертата си беше с парко място. Апартаментът беше кукличка, двустаен малък и много комфортен. Цената беше само 45000 евро. Трябваше да реша бързо и "едва се навих" де. 6 месеца по-късно си пия кафето в новото кафене "Галерия" и се наслаждавам на покупката си. Искам да благодаря на "Форма дизайн студио", които подходиха много професионално и ми изготвиха интериорен проект само за 2 месеца. Също искам да благодаря на фирмата за интериорни врати, хората ми внесоха врати и ги смениха, когато разбрах, че цвета не подхожда на мебелите. Грешката си беше моя, но те поеха загубата за себе си. Сега плащам 605 лева на месец, стига за 20 минути до работа  с паркирането и живея сред млади и приятни хора. Благодаря, че в България има и фирми, които да ти свършат наистина работа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар